Scroll to top

FAQ’s Fotostudio EdoLand

Heb of wil jij binnenkort een fotoshoot in onze studio en heb je daarbij een vraag? Wij beantwoorden hem graag!

 

Druk op een categorie naar keuze om jouw vraag en ons antwoord te vinden!

 

Categorieën

 

Staat jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

FOTO’S

 

 

1. Wanneer ontvang ik mijn foto’s?

Wij sturen de foto’s altijd de week na je shoot naar je op. Dit is vaak op de donderdag of de vrijdag!

 

Fotoshoot op: Uiterlijk verstuurd op:
Dinsdag Donderdag of vrijdag (week later)
Woensdag Donderdag of vrijdag (week later)
Vrijdag Donderdag of vrijdag (week later)
Zaterdag Donderdag of vrijdag (week later)

 

*Indien je thuis je selectie maakt, kan het zijn dat er wordt afgeweken van bovenstaande levertijden.

 

2. Hoe versturen jullie de foto’s?

Altijd digitaal. Jullie ontvangen de week na de shoot de foto’s via een dropboxlink. Daar kun je de foto’s meteen downloaden zodat ze op je computer staan opgeslagen!

 

3. Ontvang ik mijn foto’s met logo?

Nee. Wij begrijpen net zo goed dat een logo op je voorhoofd niet datgene is wat je verwacht.

 

4. Worden mijn foto’s afgedrukt?

Wij leveren de foto’s standaard digitaal aan in hoge resolutie (300 dpi). Indien je foto’s wil laten afdrukken, kun je ervoor kiezen om dat zelf te doen of gebruik te maken van onze afdrukservice. Voor meer info over prijzen, willen wij je vragen contact met ons op te nemen.

 

5. Ik heb geen dropbox. Hoe krijg ik mijn foto’s?

Je hoeft geen dropbox te hebben om de foto’s te kunnen zien. Via de link kom je automatisch bij het fotoprogramma uit! Hier kun je je foto’s openen en downloaden. 

 

6. Hoe lang bewaren jullie de foto’s?

De foto’s staan standaard 1 jaar bij ons in het systeem. Na dat jaar gaan de foto’s naar een externe partij om daar korte tijd in het archief te worden opgeslagen. Het kan dus zijn dat wij na een jaar de foto’s niet meer hebben. 

 

7. Ik ben mijn foto’s kwijt. Wat nu?

Als dit binnen een jaar van de shoot gebeurt, kunnen wij de foto’s voor je terughalen. Indien later, moeten wij de foto’s opvragen bij een externe partij – wij kunnen je niet garanderen dat wij de foto’s dan nog kunnen terughalen.

 

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

 

AFSPRAAK INPLANNEN

 

 

1. Hoe plan ik een afspraak in?

Je kunt eenvoudig een afspraak inplannen via onze online agenda. Hier vind je de dagen en tijden dat wij beschikbaar zijn. Onze online agenda is te vinden via edoland.nl/preshoot/. Ben je in het bezit van een voucher van vakantieveiling? Dan kun je het beste ons een mailtje te sturen of ons even te bellen via 023-2020808!

 

2. Zijn jullie geopend op de zondag en/of in de avonden?

Helaas! Om optimaal te kunnen presteren hebben ook wij af en toe vrije tijd nodig.

 

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.

 

 

 

 

FOTOSHOOT

 

 

 

 

 

1. Hoe lang duurt een fotoshoot?

Dit hangt een beetje af van welk pakket je kiest. Bij de meeste shoots zit 1 uur studiotijd inbegrepen, 1 uur visagie & hairstyling en een halfuur foto’s uitzoeken. Als je een afwijkend pakket kiest of met meerdere mensen komt, loopt de shootduur op.

 

2. Hoeveel setjes kleding mogen wij mee?

Om jou in verschillende stijlen op de foto te kunnen zetten, mag je 3 setjes kleding meenemen. Mocht je nou niet kunnen kiezen, dan kijkt onze styliste graag met je mee!In een enkel geval is het mogelijk dat je meerdere setjes kleding mee mag nemen. Dit is bij de shoots die langer duren dan een uur.

 

3. Vanaf welke leeftijd mag ik op de foto?

Bij EdoLand zijn wij gespecialiseerd in alle leeftijden. Of je nou net uit het ei komt of dat je op je tachtigste je portfolio wil bijwerken, wij zien je graag in de studio!

 

4. Welke achtergronden hebben jullie?

Wij hebben de beschikking over een witte, zwarte, grijze, licht blauwe, donkere blauwe en schorshouten achtergrond in onze studio. Daarnaast hebben wij ook een aantal grovere achtergronden, zoals een graffitimuur, bakstenen, gipsmuurtje, en donkerblauw houtwerk.

 

5. Gaan we tijdens de shoot ook naar buiten?

Als het even droog is, gaan we tijdens elke shoot naar buiten. Buiten hebben wij natuurlijk licht en andere achtergronden, waardoor je foto’s net even anders zijn dan binnenin de studio.We blijven veelal rondom de studio, je hoeft dus niet bang te zijn dat je kilometers moet lopen op je 12cm-hoge pumps.

 

6. Ik ben zwanger. Wat is het beste moment om op de foto te gaan?

Een zwangersschapshoot is het beste als je tussen de 32 en 36 weken zwanger bent. Houd er wel rekening mee dat de een wat makkelijker door haar zwangerschap gaat dan de ander.

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

 

CADEAUBON

 

 

 

 

 

Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker! Hoera! Wij maken graag een cadeaubon op maat voor jou. Op moment dat de transactie is voldaan, sturen wij de cadeaubon meteen digitaal naar je door!

 

 ↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

 

BEWERKEN & RETOUCHEREN

 

 

 

 

1. Wanneer starten de bewerkingen?

Elke maandag en dinsdag staan bij ons in het teken van studio-editing. Mocht je voor die tijd nog speciale wensen hebben? Stuur ons gerust een mailtje!

 

2. Hoe worden mijn foto’s bewerkt?

Elke foto die jij kiest krijgt een professionele bewerking. Hierbij worden standaard de schermen en ander overtollige materialen uit beeld gewerkt en wordt er naar het licht gekeken. Mocht je daarnaast overdreven plekjes hebben op je gezicht, dan werken wij dat weg.

 

3. Er zitten retoucheringen in mijn pakket inbegrepen. Wat houdt dat in?

Een retouchering betekent letterlijk het achteraf bewerken van een foto. Een retouchering gaat net iets verder dan de basisbewerking. Je krijgt hierbij de mogelijkheid om voor 5 of 10 foto’s je foto’s naar wens te laten bewerken.

Dit kan van alles zijn. Van het wegwerken van rimpels tot het slanker maken van de taille.Let er wel op dat je het natuurlijk houdt. We willen ervoor waken dat je straks niet meer op jezelf lijkt. Wil je meer weten over bewerken en retoucheren? Lees dan onze blog!

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën. 


 

 

 

 

 

VOUCHER

 

 

 

 

 

1. Moet ik mijn voucher meenemen naar de afspraak?

Ja. Zo kunnen wij checken of je wel daadwerkelijk een voucher hebt aangeschaft en kunnen wij hem verzilveren. 

 

2. Mijn voucher is verlopen. Kan ik nog een afspraak inplannen?

Oei, dat is niet handig. In dit geval willen wij je vragen contact met ons op te nemen om te kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen.

 

3. Mag ik mijn voucher aan iemand anders geven?

Prima! Wel graag even vermelden.

 

4. Derde persoon bij voucher

Wat leuk dat je bij ons langskomt! Heb je een voucher voor 2 personen, maar wil je met zijn drietjes op de foto? In dat geval willen wij je vragen om even contact met ons op te nemen. Dan bespreken we samen de mogelijkheden!

 

5. Mogen mijn kinderen ook gebruik maken van de voucher?

Bij EdoLand maakt het niet uit hoe oud of jong je bent! Als je maar een leuke shoot hebt!

 

6. Hoeveel kost het om extra foto’s af te nemen?


Pakket Light € 75-, 15 foto’s extra. Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen.
Pakket Basic € 110-, 25 foto’s extra. Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen. Inclusief 5 geretoucheerde foto’s.
Pakket Optimal € 135-, 50 foto’s extra. Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen. Inclusief 10 geretoucheerde foto’s.
Pakket Quantity € 135-, Alle geschoten foto’s (max 100). Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen.
Pakket Quantity + € 150-, Alle geschoten foto’s (max 100). Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen.
Pakket Deluxe € 175-, Alle geschoten foto’s (max 175). Bewerkt in licht, kleur en contrast – Ook geleverd in zwart-wit & alternatieve kleurbewerkingen. Inclusief 10 geretoucheerde foto’s

 

 

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


VISAGIE & HAIRSTYLING

 

 

 

 

 

1. Zit er visagie & hairstyling bij mijn voucher inbegrepen?

Bij een voucher van Groupon en Social Deal zit standaard visagie & hairstyling inbegrepen.

 

2. Moet ik mijn eigen producten meenemen?

Wij hebben in de studio een ruim assortiment aan make-up & hairstyling producten. Mocht je specifieke middelen gebruiken vanwege allergieën of aandoeningen, ben je natuurlijk helemaal vrij om je eigen middelen mee te nemen. 

 

3. Ik ben man. Heb ik visagie & hairstyling nodig?

Over het algemeen hebben wij geen tot weinig visagietijd nodig voor de heren. We zullen je enkel poederen waar nodig. Indien je in het dagelijks leven veel gebruikmaakt van visagie, laat het ons even vooraf weten. 

 

 

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

 

ANNULERINGSBELEID

 

 

 

 

 

1. Hoe lang van tevoren kan ik mijn afspraak annuleren?

Ben je verhinderd? Wat vervelend! Indien je dit 48 uur van tevoren meldt, kunnen wij je afspraak kosteloos verzetten. Anders wordt het voor ons lastig om de desbetreffende fotograaf en/of visagiste nog te bereiken. Indien je geen geldige reden hebt, zijn we genoodzaakt om bij het opnieuw inplannen van een shoot 50 euro in rekening te brengen. Dit kan eventueel verrekend worden bij aanschaf van een pakket.

 

2. Ik ben te laat voor mijn shoot.

Probeer ons zo snel mogelijk te bellen, dan kunnen wij inschatten of alles nog te realiseren valt.

 

3. Ik heb vandaag een fotoshoot en ik ben ziek. Wat nu?

Duik maar lekker je bed in. Dit is niet alleen vervelend voor ons, maar ook voor jou. Aangezien dit een geldige reden betreft, maken we kosteloos een nieuwe afspraak met je op het moment dat je weer beter bent. Bel en mail wel altijd even van tevoren.

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

LOCATIE & BEREIKBAARHEID

 

 

 

 

 

1. Adres

Wij zijn gevestigd aan de Essenstraat 25 te Haarlem. Houd er rekening mee dat je niet voor de deur kan parkeren. Je kunt zodoende, mits je met de auto komt, je navigatie het beste instellen op Parkeergarage De Kamp – De Witstraat 1 Haarlem.

 

2. Hebben jullie nog een vestiging in Amsterdam?

Nee. Sinds begin 2014 zitten wij gevestigd in Spaarnestad Haarlem.

 

3. Kan ik voor de deur parkeren?

Ja en nee. Meteen voor de deur gaat helaas niet, dan kan er namelijk niemand meer langs. 25 meter van onze voordeur vind je wel een enorme parkeergarage (De Kamp).

 

4. OV

Wij zijn gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Je kunt ons met de bus bereiken door uit te stappen bij bushalte Turfmarkt. Dit is 3 minuten lopen van onze studio vandaan. Voor een precieze routebeschrijving met het OV adviseren wij 9292ov.nl te gebruiken. Je kunt er ook voor kiezen om vanaf Station Haarlem te gaan lopen – door de gezellige binnenstad doe je er ongeveer 20 minuutjes over.

 

5. Rolstoeltoegankelijkheid

Moeilijk ter been of zittend in een rolstoel? Onze studio is helemaal gelijkvloers!

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.


 

 

 

 

 

OVERIGE VRAGEN

 

 

 

 

 

1. Mag ik mijn huisdieren meenemen naar de studio?

Wij beseffen maar al te goed dat je huisdier onderdeel is van jouw gezin. Honden en katten zijn zodoende geen enkel probleem, en nodigen wij graag uit in onze studio! Indien jouw Bello een dwerggeit of tarantula blijkt te zijn, willen wij je vragen om vooraf even contact met ons op te nemen.

 

2. Ik ben een man, kan ik als een vrouw op de foto?

Ja zeker! Iedereen is welkom bij EdoLand en we staan altijd open voor vernieuwing!  

 

3. Kan ik een factuur ontvangen na afloop van mijn shoot?

Ja. Als je dit aangeeft bij een van onze medewerkers of je verzoek per mail indient, sturen wij binnen vijf werkdagen je factuur retour. 

 

4. Ik ben mijn kleding kwijtgeraakt.

Ai, dat is niet fijn. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor jouw bezittingen die je tijdens je bezoek aan onze studio bij ons neerlegt. We zullen echter wel ons uiterste best doen om je broek te vinden!

 

5. Ik ben doof. Mag ik een tolk meenemen?

We willen het wel aanraden. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan tussen jou en de visagiste of fotograaf.

 

6. Vous Parlez Français? Sprechen sie Deutsch? English?

Oui, un petit peu! Bestimmt! We do! 

 

↑ Mijn vraag is beantwoord, terug naar categorieën.

Post a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *